Daar is de nieuwe generatie
Hoe krijgen jullie jonge, hoogopgeleide medewerkers geïnteresseerd in wat jullie doen? Hoe binden jullie hen aan het bedrijf én behouden jullie tegelijk hun inbreng en eigenheid? En hoe helpen jullie hen om zich professioneel en persoonlijk te ontwikkelen?
Veel corporate bedrijven worstelen hiermee. En met een retentie van gemiddeld 2/10 zetten L&D programma’s weinig of geen zoden aan de dijk. Wat werkt wel?
Stel jullie even voor…
- De retentie van recent aangeworven medewerkers stijgt van 2/10 naar 8/10. Dat geeft een stevige boost aan de ROI van werving & selectie.
- Jullie talentpool vergroot: nieuwe medewerkers voelen dat jullie hun talenten waarderen en zetten alles op alles om die te ontplooien. Win-win.
- Jullie ontlasten managers van het trainen van nieuwe teamleden. Vaak zijn ze daar immers weinig of niet voor opgeleid en ontbreekt het hen aan tijd.
- Als een lopend vuurtje gaat het rond op de jobmarkt: jullie zetten in op persoonlijke ontwikkeling vanaf dag één, niet pas na het eerste functioneringsgesprek.
Personal development traject in 3 stappen
Een personal development traject is altijd op maat van jullie uitdagingen en organisatie en bundelt deze stappen:
1
Eerst zit ik samen met de nieuwe medewerker en zijn/haar manager. We maken verwachtingen helder en stemmen die op elkaar af. Ook persoonlijke drivers en carrièreplanning komen aan bod: niet elk teamlid wil immers manager worden.
2
Samen met L&D en/of de manager werken we dan een traject uit met interne en externe groepstraining, waarbij we het ‘leren van elkaar’ stimuleren. Hierbij zetten we ook in op complementaire soft skills zoals netwerking.
3
Ik start parallel een-op-eenbegeleiding met focus op persoonlijke ontwikkeling. Het doel? Medewerkers stimuleren om hun persoonlijkheid in hun job te leggen zodat die beter bij hen past, ze er meer voldoening uit halen en jullie er de vruchten van plukken.
Waarvoor klanten tekenen?
Toekomstvisie | Enkel flexibele, dynamische bedrijven blijven bestaan. Daarom willen jullie mensen die nadenken over de toekomst en die mee voorbereiden. Wij helpen medewerkers om hun eigenheid in jullie bedrijf te brengen, waardoor het blijft evolueren.
Commitment | De verantwoordelijkheid voor professionele en persoonlijke ontwikkeling ligt niet enkel bij de manager, maar ook bij de medewerker zelf. In het personal development traject focus ik daarom op gezamenlijk commitment van teamlid én manager.
Binding | Vanaf dag één begeleiden jullie teamleden op professioneel en persoonlijk vlak, wat essentieel is voor de nieuwe generaties. Zo trekken jullie mensen aan met een sterke drive, die zich verbinden met jullie bedrijf en het mee voortstuwen.
3 redenen waarom bedrijven mij inschakelen
In mijn carrière startte ik nieuwe afdelingen en trajecten en motiveerde ik mensen om nieuwe skills te leren. Nooit duwde ik dat door vanuit mijn mandaat: ik stimuleerde medewerkers om zichzelf te ontwikkelen. Dat doe ik ook voor jullie bedrijf.
In een internationale context werd ik 17 jaar lang gewaardeerd voor mijn aanvoelen van culturele gevoeligheden. Elke medewerker en manager heeft zijn culturele en persoonlijke eigenheid en ik hou daar rekening mee.
Ik floreerde in de corporate omgeving met een kritische blik en veel werkplezier. Daarbij stond ik voortdurend in contact met innovatieve KMO’s en later met particulieren en overheid. Die open blik neem ik mee naar jullie bedrijf.